Witam serdecznie
W związku z tym, że obecna sytuacja epidemiczna wciąż się pogarsza, a nasza przerwa w edukacji stacjonarnej została przedłużona do Świąt Wielkanocnych będę wysyłać wytyczne dotyczące nauki zdalnej. Bardzo dziękuję za dotychczasowe zaangażowanie i prowadzenie z dziećmi zajęć domowych. Od 25 marca mamy obowiązek realizacji podstawy programowej więc bardzo proszę zachęcać dzieci do dalszej pracy i w miarę czasu i możliwości realizować wysłane ćwiczenia. Dotychczas zadane przeze mnie partie materiału proszę spokojnie skończyć do dnia 25. 03. 2020. Od czwartku dla ułatwienia każdy dzień będzie szczegółowo rozpisany. Oczywiście nie trzeba robić wszystkiego. Najważniejsze są zadania w kartach pracy czy też powtarzanie literek, cyferek, ogólnych informacji o otaczającym świecie oraz próby czytania i liczenia.
W związku z koniecznością monitorowania przeze mnie postępów uczniów bardzo Państwa proszę o założenie dzieciom indywidualnych teczek , gdzie będą zbierać wszystkie wykonywane w domu prace plastyczne, dodatkowe drukowane przez rodziców karty pracy, rysunki, kolorowanki. Wszystko to dzieci przyniosą do przedszkola jak sytuacja epidemiczna się unormuje. Proszę również o przysyłanie mi poprzez komunikator Messenger, mms-em lub mailowo zdjęć, filmików z Waszymi dziećmi ”w akcji”- jak pracują w domu, jakie prace wykonały J
Jeżeli to możliwe bardzo proszę kontynuować nasze „przedszkolne” zwyczaje- codziennie rano robimy poranną gimnastykę, potem przypominamy jaki mamy rok, porę roku, miesiąc, dzień tygodnia, omawiamy pogodę.
Wprowadzając literkę zwracamy uwagę na to czy jest ona samogłoską czy spółgłoską. W zadaniach SAMOGŁOSKI ZAZNACZAMY NA CZERWONO, A SPÓŁGŁOSKI NA NIEBIESKO.
Jak do tej pory dodatkowe ćwiczenia grafomotoryczne (literki i cyferki do pisania) bardzo proszę w miarę możliwości drukować z wcześniej podanych stron, aby wszystkie dzieci znały jeden sposób pisania.
Jako wstęp do „wiosennych” tematów polecam materiały ze strony:
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/oddzial-przedszkolny2
CZWARTEK 26.03.
WIOSENNE PRZEBUDZENIE- KOLORY WIOSNY
1. PORANNA GIMNASTYKA
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
2. Zabawa „Jaka jest WIOSNA?”
JAKA JEST WIOSNA?
N. cicho wypowiada kolejne litery alfabetu, a wybrane dziecko w dowolnej chwili mówi:
STOP. Dzieci podają określenie, jakie według nich pasuje do wiosny. Musi ono zaczynać się
na głoskę, na której zatrzymał się nauczyciel, np.
k – wiosna jest kolorowa
p – wiosna jest pachnąca
s – wiosna jest słoneczna
r – wiosna jest radosna itp.
3. Słuchanie wiersza „Wiosna i moda”- ROZMOWA NA TEMAT WIERSZA
Pod koniec zimy wiosna
wyjęła żurnali stosik.
– W co mam się ubrać? – dumała
– co w tym sezonie się nosi?
Założyć sukienkę w kropki?
A może golf? No i spodnie?
Co wybrać, by być na czasie
i nie wyglądać niemodnie?
Torebkę wziąć czy koszyczek?
Na szyję apaszkę cienką,
na głowę – kapelusz z piórkiem
czy lepiej beret z antenką?
(W tym czasie... – Gdzież ta wiosna?
– pytali wszyscy wokół.
– Zaspała? Zapomniała?
Nie będzie jej w tym roku?)
I przyszła w zielonych rajstopach,
w powiewnej złocistej sukience
i miała wianek z pierwiosnków,
a w ręce trzymała kaczeńce.
Pachniała jak sklep z perfumami –
wszak była calutka w kwiatach,
sypała płatkami jak deszczem –
I tak już zostało do lata.
Rozmowa na temat wiersza.
−− Jaki problem miała wiosna?
−− W co postanowiła się ubrać?
−− Jak wyglądała?
Wypowiadanie się dzieci na temat: Jakie kolory kojarzą się wam z wiosną? Dlaczego?
Zabawa słowna pod hasłem: Jak wyglądałby świat, gdyby wszystko było zielone?
4. KARTY PRACY CZ.3- STRONY 52, 53.
5. Słuchanie piosenek o WIOŚNIE
https://www.youtube.com/watch?v=733cfng95PE
https://www.youtube.com/watch?v=XiCKI15os1Y
https://www.youtube.com/watch?v=gmhR8EJ3tDM
- KP „Litery i liczby”- strony 46,47,48,49.
7. Spacer w pobliżu domu w poszukiwaniu oznak WIOSNY.
8. Praca plastyczna- wiosenne kwiaty- technika dowolna.
(propozycje- linki poniżej)
https://ekodziecko.com/wp-content/uploads/2018/04/DSC06453napis.jpg
https://pl.pinterest.com/pin/461407924313370297/
https://mojedziecikreatywnie.pl/wp-content/uploads/2017/04/P4180519-1000x620.jpg
BARDZO PROSZĘ O ZDJĘCIA PRAC PLASTYCZNYCH, ZDJĘCIA ZE SPACERU, FILMIKI Z GIMNASTYKI J
PIĄTEK 27.03.
WIOSNA NA ŁĄCE
1. PORANNA GIMNASTYKA
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
2. Próba śpiewu piosenek o tematyce wiosennej ( linki z poprzedniego dnia)
3. Oglądanie prezentacji multimedialnej - ZWIASTUNY WIOSNY
https://www.youtube.com/watch?v=0J8-ca6vK_k
4. Karty pracy cz.3- strony- 54, 55.
5. Ćwiczenia matematyczne- rozwiązywanie zadań z pomocą klocków, patyczków itp. (dodawanie i odejmowanie w zakresie 10).
Zadania matematyczne – Motyle i kwiaty.
Liczmany, np. klocki.
N. przedstawia dzieciom sytuacje, np.
Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki; następnego dnia zakwitły jeszcze 3.
Ile stokrotek zakwitło na łące?
Dzieci układają działanie:
2 + 3 = 5
odczytują je i odpowiadają na pytanie.
Tak samo postępują przy kolejnych zadaniach.
− Na łące rosło 8 stokrotek. Dzieci zerwały 4 stokrotki.
Ile stokrotek zostało?
− W słoneczny dzień nad łąką fruwały 4 motylki cytrynki. Za chwilę przyleciało jeszcze 6 motylków.
Ile motylków fruwa teraz nad łąką?
− Na kwiatach siedziało 10 motylków cytrynków. 3 motylki odfrunęły.
Ile motylków zostało na kwiatach?
6. Opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi.
Wiosno, gdzie jesteś?
Dzieci naśladują czynności i odgłosy, o których opowiada N.
Olek nie mógł się doczekać nadejścia wiosny. Postanowił wyjść do ogrodu i jej poszukać (maszerują w różnych kierunkach). Zobaczył drzewa z pąkami, delikatnie poruszające się na wietrze (naśladują poruszające się drzewa i ich szum). W oddali usłyszał śpiew ptaków (naśladują śpiew ptaków). Nad domem krążyły dwa bociany (biegają z szeroko rozłożonymi rękami), a potem brodziły po trawie, wysoko ponosząc nogi, i rozglądały się w poszukiwaniu żabek (maszerują z wysokim unoszeniem kolan, rozglądają się na boki). Klekotały cichutko, aby ich nie spłoszyć (cicho naśladują klekot bocianów). Żabki zauważyły niebezpieczeństwo i skakały
w różnych kierunkach, aby się ukryć (naśladują żabie skoki). Nawoływały się cichutko (cicho kumkają), aby nie zwrócić na siebie uwagi. Było ciepło i przyjemnie. Olek przeciągnął się, aby rozprostować kości (przeciągają się). Nagle nad uchem usłyszał ciche bzyczenie. To pszczoła krążyła nad jego głową (naśladują brzęczenie pszczoły). Chłopiec przestraszył się. Zaczął uciekać. Wymachiwał rękami, aby ją odgonić (biegają i wymachują rękami). Nagle jego uwagę zwróciły kolorowe kwiaty. Olek pochylił się i je powąchał (naśladują wąchanie kwiatów),
a potem głośno kichnął (kichają: aaa… psik!). „Nie muszę już dalej szukać wiosny” – pomyślał zadowolony, a potem, uśmiechnięty, wrócił do domu (maszerują, uśmiechając się do siebie).
7. Ćwiczenia w czytaniu- plik CZYTANIE SYLABOWE (przesłany wcześniej).
ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY
POZDRAWIAM SERDECZNIE
W PONIEDZIAŁEK KOLEJNE ZADANIA
Małgorzata Łukasik
Tygodniowy zakres treści nauczania pod linkiem REALIZACJA PROGRAMU- 23-27.03.