Panel dostępności

Wycieczka kl. VII i VIII do Bochni i Oświęcimia

2181 odwiedzin
27 mar 2019

W dniu 26 marca nasi uczniowie  klas VII  i VIII   wraz z koleżankami i kolegami z Kamionnej udali się do Bochni, gdzie uczestniczyli w spektaklu teatralnym  pt. „Pan Tadeusz. Obrazy"  w wykonaniu Narodowego Teatru Edukacji z Wrocławia.  Następnie pojechaliśmy do Oświęcimia, gdzie odwiedziliśmy nowoczesną Galerię Książki. Jednak głównym celem naszej wycieczki było  Państwowe Muzeum Auschwitz - Birkenau w Oświęcimiu, gdzie uczniowie zostali zapoznani z historią okresu II wojny światowej, a przede wszystkim mogli obejrzeć w jaki sposób była realizowana bezwzględna polityka eksterminacji i ludobójstwa prowadzona przez Niemców. Pani przewodniczka  przybliżyła młodzieży  zasady funkcjonowania niemieckich obozów koncentracyjnych i obozów zagłady. Zwiedzanie obozu zaczęliśmy od budynków, w których znajdowały się liczne zdjęcia tego miejsca z czasów wojny. Mogliśmy tam  zobaczyć pozostałe po więźniach rzeczy osobiste, takie jak: okulary, buty, walizki, przedmioty codziennego użytku oraz pomieszczenia, w których byli więzieni. Zobaczyliśmy także celę św. Maksymiliana Kolbe. Następnie udaliśmy się pod ścianę straceń i blok 11 zwany blokiem śmierci.  Jednak największe wrażenie wywarł na nas pobyt w pomieszczeniu, gdzie znajdowało się krematorium i komora gazowa. Po przerwie  przejechaliśmy do Muzeum Birkenau. Zobaczyliśmy bramę wjazdową, przez którą niegdyś przejeżdżały pociągi przywożące więźniów z całej Europy. Na terenie tego obozu mieliśmy możliwość zobaczyć pozostałości po barakach mieszkalnych. Poznaliśmy także makabryczne warunki w jakich musieli żyć więźniowie i zasady segregacji ludzi  prowadzonej przez niemieckich oprawców.

Wyjazd do Muzeum w Oświęcimiu zrobił na uczniach duże wrażenie, wstrząsające widoki, które zobaczyli oraz historie więźniów, o których usłyszeli, na długo pozostaną w ich pamięci jako prawdziwa lekcja historii.  BG