Panel dostępności

Publiczna Szkoła Podstawowa w Kierlikówce

Wizyta studyjna w Hiszpanii

2351 odwiedzin
24 sty 2016

Uczniowie Szkoły Podstawowej w Kierlikówce  wraz z nauczycielami  odbyli w przedostatnim tygodniu stycznia drugie już spotkanie studyjne, w ramach realizowanego projektu unijnego COMENIUS „Partnerskie projekty szkół”.  W projekcie biorą udział szkoły podstawowe z Turcji, Czech, Sycylii, Hiszpanii oraz nasza szkoła z Polski.

Uczennice: Angelina  KasztulskaAnna Dudek , Paulina Piasecka wraz z dyrektorem szkoły p. Izabelą Sroka oraz nauczycielami,  p. Agnieszką  Adamus, koordynatorem projektu i p.Dorotą Grabowską  prezentowały podczas spotkania w Barbate, w Hiszpanii,  prace  realizowane w  swojej szkole  i przygotowane dla kolegów z partnerskich szkół.  Jako, że projekt nosi tytuł :„Let`s clean up Europe” prace wszystkich uczniów dotyczyły zagadnień związanych z różnorodnymi zagrożeniami  środowiska naturalnego i sposobami ich zmniejszania. Spotkanie w Hiszpanii skupiało się wokół tematu „Energia”, dlatego reprezentanci wszystkich szkół przedstawiali swoje projekty z  pomysłami na zmniejszenie zużycia  energii,  dane statystyczne dotyczące zużycia różnych źródeł energii w poszczególnych państwach,  a  także  korzyści jakie przynoszą odnawialne źródła energii. Uczestnicy poznawali metody na zmniejszanie zużycia energii stosowane w krajach partnerskich i skutki jej nadmiernej emisji, mające negatywny wpływ na środowisko. Podczas wizyty w  hiszpańskiej szkole uczennice zaprezentowały swoje materiały, między innymi: plakaty, prezentacje Powerpoint, wywiady video, piosenki.  Uczniowie i nauczyciele mieli możliwość zwiedzania fabryki, produkującej  nowoczesne  oświetlenie Led i uczestnictwa w prezentacji filmowej, przedstawiającej zalety użycia takiego właśnie ledowego  systemu oświetlenia, z którego korzysta Barbate. Grupa zwiedzała też malownicze  hiszpańskie miasta: Sevillę i Malagę  z widocznymi wpływami kultury wschodu. Najwięcej emocji w przybyszach z „zimnej” teraz Polski wzbudziły wszechobecne drzewka pomarańczowe i cytrynowe obfitujące w dorodne owoce.

    W trakcie całego pobytu, w czasie zajęć w szkole  i podczas podziwiania wspaniałej architektury i krajobrazów hiszpańskiej przyrody, uczennice miały możliwość poszerzania i doskonalenia umiejętności językowych, ponieważ partnerzy,  wciąż przebywali razem, podczas wszystkich form zajęć,  stanowiąc jedną  40-osobową grupę nauczycieli i uczniów z pięciu krajów partnerskich. Wynikały z tego niekiedy zabawne sytuacje, w ożywionych dyskusjach, wspomaganych często gestykulacją mieszały się języki: hiszpański, włoski, turecki, czeski i polski, głównym  jednak źródłem komunikacji był oczywiście język angielski. Uczennice poznały zainteresowania zagranicznych kolegów, ich tańce narodowe, podstawowe wyrażenia i zwroty z innych języków . Gospodarze zatańczyli dla gości z Polski „Krakowiaka”, w zakupionych specjalnie na tę okazję strojach. Ponadto uczennice brały udział w lekcjach w hiszpańskiej szkole, podczas których poznawały  język mieszkańców południa, a kolegów i koleżanki uczyły  języka polskiego. Wizyta w Hiszpanii z pewnością dała naszym uczniom wiele wrażeń i pozwoliła na lepsze poznanie kultury tego kraju i jego mieszkańców. 

Galeria:
0.0
Ostatnia modyfikacja: 27 sty 2016
Powiązane artykuły:



Newsletter



Do wakacji pozostało

0
0
Tygodnie
0
0
Dni
0
0
Godziny
0
0
Minuty
0
0
Sekundy