Zadanie 1
Dnia 23 lutego 2016 r. uczniowie klas IV-V wraz z nauczycielem na zajęciach technicznych rozpoczęli pracę nad pierwszym zadaniem konkursowym programu: „Przyszłość na talerzu” organizowanego przez TESCO dla szkół.
W pracach wzięło udział 20 uczniów. Na zajęciach oglądnęliśmy 2 filmy z tajemniczą wiadomością z przyszłości. Następnie wspólnie odgadywaliśmy zagadki dotyczące niektórych produktów żywnościowych prezentowane przez kolejnych „przybyszy” z przyszłości. Omówiliśmy ścieżki powstawania produktów tj. oliwy, herbaty, ziemniaków, mleka oraz ryżu od zasadzenia do momentu konsumpcji finalnej. Po cześć teoretycznej zajęć przyszedł czas na praktyczną, podczas której uczniowie układali historyjki obrazkowe dotyczące poszczególnych wyżej wymienionych produktów oraz uzupełniali je odpowiednimi opisami.
Na zajęciach dodatkowych również 23.02. br. uczniowie wykonali plakaty, zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej w pliku programu Paint na temat: „Produkcja wybranego produktu żywnościowego”. Zdjęcie z pracami w załączniku. Prace te zaprezentowane zostaną również na gazetce ściennej. Opiekun zadania nr 1 - Paulina Więcław.
Zadanie 2
Dnia 24 lutego 2016 r. uczniowie klasy VI - 9 osób - zapoznani zostali z prezentacją dotyczącą wznowienia produkcji żywności przez bohatera. Na zajęciach w klasie zapoznano uczniów z informacjami zamieszczonymi na opakowaniach produktów, przekazano informację o rodzajach składników spożywczych. Przedstawiono uczniom rodzaje konserwantów oraz skutki ich działania. Zapoznano uczniów z substancjami słodzącymi i regulatorami kwasowości, barwnikami, zagęstnikami. Podano, jak na produktach - opakowaniach są oznaczone (E) i jakie mają znaczenie.Uczniowie omawiali etykiety opakowań, które przynieśli, przedstawiali wszystkie informacje na nich zawarte. Przygotowali trzy etykiety wybranego produktu spożywczego. Zdjęcie etykiet w załączeniu. Prace te zaprezentowane zostaną również na gazetce ściennej. Opiekun zadania nr 2 - Dorota Grabowska.