PPP. k. społeczno-emocjonalne TABELA
Zajęcia 27.03.2020
Opracowała: Małgorzata Łukasik
TEMAT: Mój wymarzony zawód- budowanie motywacji wewnętrznej i samoświadomości.
Uczeń:
· Zna zawody swoich rodziców;
· Dostrzega korzyści będące efektem pracy ludzi;
· Dokonuje trafnego wyboru podczas odgadywania nazw zawodów;
· Samodzielnie wykonuje ćwiczenia;
· Wypowiada się pełnymi zdaniami na określony temat;
· Samodzielnie wykonuje pracę plastyczną na określony temat.
1. Uczeń swobodnie wypowiada się co to jest zawód? Odpowiada na pytanie jakie zawody mają Jego rodzice? Rozumie i omawia znaczenie pieniędzy w życiu ludzi. Chętnie wypowiada się jaki zawód chciałby wykonywać w przyszłości?
2. Uczeń rozwiązuje zagadki:
To jest
łatwe – ja potrafię
zrobić piękną fotografię.
Profil, portret i zbliżenia,
będą piękne powiększenia.
Film się zerwał, co za gafa,
pies się uśmiał z … .
Gdy się
jakiś ząbek psuje,
on go ślicznie zaplombuje.
Odwiedzaj go bez asysty,
nigdy nie bój się … .
Rób codziennie zębom mycie,
bo je masz na całe życie.
Gdy bolą
mnie zęby i mam próchnicę,
to czas najwyższy odwiedzić … .
Gdy w
samochodzie coś szumi i stuka
to znak by jechać do … .
Zakłada
słuchawki i bada brzuszek,
zagląda do gardła i uszek.
Siedzi w
wielkiej,
ciężkiej maszynie
wzbija się w chmury
i lata po niebie.
Kiedy kra
pęka, gdy wzbiera rzeka,
on na ratunek śpieszy z daleka.
3. Uczeń rozwiązuje karty pracy ( w załącznikach poniżej).
4. Uczeń ogląda prezentację multimedialną i odpowiada na pytania.
PREZENTACJA MULTIMEDIALNA
https://slideplayer.pl/slide/431297/
5. Przedstawienie środkami plastycznymi tematu - Kim będę, gdy dorosnę?
Praca plastyczna techniką dowolną- przedstawienie wymarzonego zawodu.
Zajęcia 03.04.2020
Opracowała: Małgorzata Łukasik
TEMAT: Wielkanocne zwyczaje- wdrażanie do szacunku wobec tradycji, kultywowania zwyczajów, rozumienia symboli.
UCZEŃ:
- wypowiada się na temat wielkanocnych tradycji;
- okazuje szacunek dla świątecznych obrzędów i tradycji;
- zna i nazywa tradycyjne potrawy, które powinny znaleźć się w koszyczku wielkanocnym;
- chętnie pracuje realizując zadania;
- chętnie słucha i próbuje śpiewać utwory muzyczne o tematyce świąt wielkanocnych.
1. Uczeń ogląda prezentację multimedialną, a następnie wypowiada się na temat zwyczajów i tradycji wielkanocnych.
PREZENTACJA MULTIMEDIALNA
https://www.youtube.com/watch?v=feWmihyw5eM
2. Uczeń wykonuje karty pracy ( załączniki poniżej).
3. Uczeń słucha i próbuje śpiewać piosenki o tematyce wielkanocnej.
PIOSENKI
https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U