Panel dostępności

Krajoznawczo - turystyczna wycieczka w Pieniny

2033 odwiedzin
08 pa¼ 2017

Dnia 6 października 2017 roku uczniowie klas IV-VII  wraz z wychowawczyniami udali się na krajoznawczo-turystyczną autokarową wycieczkę w Pieniny w celu integracji klas i poznania polskich gór. Pierwszym punktem programu było przejście niezwykle urokliwym wąwozem Homole położonym w tzw. Pieninach Małych.  Od naszego przewodnika dowiedzieliśmy się, że przez cały wąwóz płynie potok Kamionka, który w wielu miejscach tworzy głazowiska skalne i malutkie wodospady, które pięknie się prezentują na tle wzniesień. Poznaliśmy florę i faunę tamtejszej okolicy. Po krótkim przystanku przy Kamiennych Księgach, gdzie według legendy zapisane są losy świata, udaliśmy się w dalszą wędrówkę do Szałasu Bukowinki na Polanie Beskidki. Tam mieliśmy czas na podziwiane krajobrazów Beskidu Sądeckiego i wspólną zabawę. Zmęczeni górskim spacerem udaliśmy się do kolejnego punktu programu – zamku w Niedzicy. Wspólnie z przewodnikiem zwiedziliśmy wozownię, komaty zamku oraz wysłuchaliśmy legendy o księżniczce Brunhildzie.  Mieliśmy też sporo czasu na zakup pamiątek i posiłek. Następnie przepłynęliśmy statkiem wzdłuż Zalewu Czorsztyńskiego z Niedzicy do Czorsztyna. Prawie całej naszej wycieczce towarzyszyła piękna, słoneczna, jesienna pogoda. Tylko na samym końcu wycieczki podczas powrotu do autokaru - uczniowie mogli skorzystać z peleryn przygotowanych przez rodziców, gdyż „złapał” nas deszcz. Myślę, że wszystkim ta wycieczka bardzo się podobała. Nawet kapryśna tej jesieni pogoda spisała się na medal.                                                                      PW